Işık Sanat Merkezi'nde yalnızca ışık enstelasyonlarına yer veriliyor. 'Kırmızıda Gözyaşları' eserinde; sanatçı Keith Sonnier'in "Tunnel of Tears" (Gözyaşlarının Tünelleri) çalışması, kırmızı ve mavi LED floresan tüplerden yapmıştır.
Almanya Unna'daki eski bira fabrikası şimdilerde Ulularararası Işık Sanat Merkezi olarak hizmet veriyor. Müzede yalnızca ışık sanatlarına yer veriliyor. Kırmızıda Gözyaşları eserinde sanatçı Keith Sonnier'in "Tunnel of Tears" (Gözyaşlarının Tünelleri) çalışması, kırmızı ve mavi LED oresan tüplerden yapmıştır. Çalışma bir çeşit göz yanılgısı oluşturuyor ve renkler farklı bir bakış açısı kazandırıyor. Işıktan karanlığa bu yeraltı müzesi, bir kaç bin metrekarelik alanı kapsıyor. Odalardaki yüzeyler, tipik bir müzedeki alışılagelmiş beyaz-parlak olanlardan farklı. Burada duvarlar nemli ve ısıtıcı yok. Ancak bu karedeki Jan von Munster'in "I (in Dialogue)" çalışmasında olduğu gibi aydınlatma enstalasyonları, bu eski bira fabrikasının bodrumunun karanlığına ışığı getiriyor. Müzede ziyaretler ise sadece bir rehber eşliğinde gerçekleştirilebiliyor.
Işık Dokunuşu
James Turrell sergide iki büyük enstalasyonla temsil ediliyor. Turrell, Arizona'dan Unna'ya çalışmalarının yerleştirilmesi için özel bir seyahat bile gerçekleştirmiş. Turrell'in "Floater 99" u ile mimarinin kontürleri yaygın buz mavisi ve magenta tonlarında kayboluyor gibi görünüyor. Rengin bütünsel boyutu sayesinde ziyaretçiler ışıkla birleşiyor.
Gökyüzünü keşfetmek
Eser iki bölümden oluşur. İlk odada ışık, yerde bulunan küçük bir merceğin içinden geçer ve kuşların kanatları gibi en küçük hareketler yansıtılır. Üstteki "Skypace" ise yapay ve doğal ışıkların organik ve derin bir gösteri yaratması için birleşir.
Geometrik ışık
François Morellet, "Hayır ve Neon" adlı enstalasyonunu sergilemek için bir buzdolabı kullanmıştır. Dokuz neon ışık tüpünü farklı açılarda monte etmiştir. Tüpler, harekete tepki göstererek farklı ışık tonlarını açıya göre yansıtır.